44è Pelegrinatge diocesà a Lourdes

Els dies 27, 28 i 29 de maig hem participat en el 44è Pelegrinatge Diocesà a Lourdes.
Hem fet camí des del Pallars, de Tremp, La Pobla i Sort. Ens  hem aplegat amb els pelegrins de diferents indrets del Bisbat  provinents de la Noguera, l’Urgell, la Cerdanya, l’Alt Urgell, de les valls d’Andorra i de la Val d’Aran  arribant a ser gairebé  300.
Cada grup va fer el seu trajecte i en arribar… moments de salutacions, retrobaments,  el cor  s’eixampla…

44è Pelegrinatge diocesà a Lourdes

Caminar junts amb diferents persones ens anima.

A Lourdes la presència de colles de joves, d’infants, de famílies, de malalts acompanyats per familiars i voluntaris… provinents de diferents llocs del món… amb actituds d’acollida, de respecte, d’ajuda, d’escolta,  no et deixa indiferent…i fa que et plantegis algunes qüestions.

Aquest any el lema pastoral del Santuari de Lourdes completa la trilogia de les paraules dites per la Mare de Déu a  Bernadette  en la tretzena aparició del 2 de març de 1858: “Ves a dir als Sacerdots” (2022), “Que es construeixi una capella” (2023), “I es vingui aquí en Processó” (2024).

El dimarts va ser un dia molt intens.

A primera hora vam participar a la missa celebrada a la Gruta de les aparicions.
Després vam poder seguir el Viacrucis per la muntanya  o per l’esplanada.
A la tarda es va poder seguir la processó i fer l’Adoració Eucarística i la benedicció dels malalts.

44è Pelegrinatge diocesà a Lourdes

A la nit vam poder resar el rosari i fer la processó de les torxes. En acabar vam acollir  el missatge de portar als diferents indrets d’on havem vingut  el que s’havia viscut, rebut… i poder ser  llum, mantenint la flama encesa.

Hem pogut disposar de diferents moments de pregària personal, estant a  la gruta … tenint present les persones i  les diverses situacions … ens hem dirigit a la Mare i hem estat afavorits amb la seva acollida.

També per poder encendre una espelma que vol mostrar que tot cremant continua la pregària … i ens hem apropat a la font per beure aigua.

Han estat uns dies molt especials.

El dimecres vam poder participar a la missa internacional, tota una experiència d’Església Universal, on som acollits, acompanyats i junts avancem.

Han estat uns dies especials . Hem pogut  compartir vivències, inquietuds i preocupacions, motius de joia i d’esperança i també la pregària.

Amb tot el viscut hem carregat piles i tornem renovats als nostres pobles, agraïts i disposats a continuar el camí amb més esperança.

I amb moltes ganes de tornar-hi… tot convidant a altres persones a fer l’experiència  i poder fer la colla més gran. Us animeu? Lourdes toca la fibra, interpel·la.

Una invitació

El proper any 2025, el Santuari de Lourdes celebrarà amb tota l’Església l’esdeveniment de gràcia del Jubileu de l’Any 2025, sota el lema: “Pelegrins d’Esperança. Us animem a participar.