Festa de la Candelera 2024.

El 2 de febrer que és el dia que l’Església celebra la Festa de la Presentació del Senyor coneguda popularment com la Candelera, hem celebrat alhora la XXVIII Jornada Mundial de la Vida Concelebrada. “Aquí estic. Senyor, per a fer la teva voluntat” aquest és el lema escollit pel Papa Francesc en el seu missatge d’enguany.

Les candeles enceses a les nostres mans ens recordaven Crist, Llum del món.

A Tremp, a la nostra parròquia de la Mare de Déu de Valldeflors, a les 7 de la tarda ens vàrem reunir amb el Sr. Rector, Mn. Alfons i el P. Antoni, religiós de la Sagrada Família, les Missioners Claretianes i les Missioneres Filles del Cor de Maria, el grup de Vida Creixent i altres membres de la comunitat parroquial.

Iniciarem la celebració amb la benedicció de les candeles a l’entrada de l’església, tot cantant i en processó ens disposàrem a iniciar l’Eucaristia amb les candeles enceses a les nostres mans que en recordaven a Crist, Llum del món, que ens invitava a ser, com Maria, Llum de Crist en els nostres ambients diaris, tot esdevenint pacífics, propers i caritatius…

Les paraules de l’homilia ens convidaven a estar atents, com Simeó i Anna.

Les paraules de l’homilia en aquesta Festa de la Candelera 2024, ens convidaven a estar atents, com Simeó i Anna, els ancians que esperaven la vinguda de Crist Salvador del món. L’espera de Déu és important per a tots els homes en el nostre camí de fe. cada dia el Senyor ens visita, ens parla, se’ns manifesta de maneres, sovint, inesperades, ens exhorta a mantenir-nos desperts, a estar vigilants, a perseverar en l’espera. Que la nostra fe creixi i, com diu el Papa, cal no adormir el cor.

El moment més significatiu el vam viure quan les religioses i religiós, a peu de l’altar de la nostra Parròquia, renovaren els seus vots de professió.

En les ofrenes una religiosa i un nen presentaren la candela encesa invitant-nos a ser Llum de Crist en aquest món que busca la Veritat enmig de la foscor que ens envolta.
Dues senyores de Vida Creixent presentaren el llibre “Aliança entre Generacions” que enguany els fa de pauta formativa.
Dues religioses presentaren les seves Constitucions, que son fruit de l’experiència vital i fundacional en el seguiment de Jesús i per al servei de la comunitat humana.
Desprès les religioses i el religiós, al peu de l’altar i davant de tot el poble de Déu, renovaren públicament els seus respectius vots religiosos.

Una reflexió i les felicitacions per aquest encontre van cloure l’Eucaristia:
Som nosaltres capaços de “viure en l’espera”, com Simeó i Anna, enmig d’aquest món que ens atrapa amb els seus ritmes intensos de cada dia, a voltes hipnotitzats per les bones obres, convertint la nostra vida en tasques a realitzar, fins, potser, a oblidar-nos de Déu que sempre ve a nosaltres?
No deixem l’encontre amb Déu en la pregària, l’escolta atenta i diària de la Paraula de Déu, l’acció de l’Esperit en el nostre caminar, la Reconciliació i l’Eucaristia… portem, com Maria, a Crist, Llum del món, als més propers, a la família, als ancians, a la joventut, als nens, als malalts, i sempre amb l’esperança i l’alegra que Déu està amb nosaltres.

Gna. Adela P.