Full Parroquial – Maig 2024

Full Parroquial – Maig 2024.

El Full Parroquial d’abril 2024 de la Parròquia Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical – Maig 2024.

El Full Dominical conté les darreres notícies de més relleu del nostre Bisbat.

Maria, plena de l’Esperit Sant

El mes de maig, mes dedicat a la memòria de la Mare de Déu ens porta a pensar en ella i preguntar-nos: què conec d’ella? D’entrada sabem que és la mare del nostre Senyor Jesucrist i aquest és el seu títol principal. Ens cal saber que aquesta dignitat li ve donada per la seva valentia i capacitat de posar-se a disposició de la voluntat de Déu “faci’s en mi, segons la vostra voluntat”. Aquesta disponibilitat plena de fortalesa i valentia la fa passar a la història. Valentia, disponibilitat, fortalesa són característiques que fan destacar en ella, la gran presencia de l’Esperit Sant en la seva persona. Característiques que al llarg de la narració dels evangelis seran ampliades en la seva persona:

• La visita a la seva cosina Elisabet (Llc. 1, 39-45)
  • El primer miracle de Jesús a Canà de Galilea. (Jn 2, 1-12)
  • Romandre ferma al peu de la Creu del seu Fill. (Jn. 19, 25-27)
  • Mantenint units els deixebles de Jesús desprès de la seva mort.

Aquest conjunt de fets i altres més, acabaran mostrant com ella no sols comptava amb la plenitut de la gràcia de l’Esperit, si no també mostraran la immensa quantitat de fruïts que va portar la seva presència, ja no sols a les persones del seu temps, si no també, a nosaltres als nostres dies.
És justament en veure que ella gaudeix de manera privilegiada de la plenitud dels dons i per la seva immensa quantitat de fruïts que aporta a la vida de la humanitat, que podem dir que Maria és plena de l’Esperit Sant.

Mn. Alfons