15a Trobada La Seu d'Urgell

30 membres de Vida Creixent de la nostra comarca del Pallars Jussà, presidits pel nostre arxiprest, enfilàvem el Port del Cantó cap a les 9 del matí després de la breu parada del cafè amb llet a Sort.

Dimecres 7 de juny, anàvem cap a la 15a. trobada diocesana de Vida Creixent, enguany, a La Seu d’Urgell, on, en el seminari diocesà, ens vàrem trobar amb joia els amics dels altres grups de la diòcesi, encapçalats pel nou President diocesà.

Recepció i salutació del Sr. Bisbe i el consiliari diocesà de VC.

La joia de l’amistat pel retrobament desprès de tres anys “en blanc” a causa de la Pandèmia va ser patent en les abraçades i en les paraules d’acollida que ens varen dirigir el Sr. Bisbe Mons. Joan-Enric, el Consiliari diocesà de Vida Creixent, Mn. Jordi Vásquez, i el nou President Diocesà el Sr. Mariano Carbonell, que estrenava presidència després dels anys de servei, agraïts pels presents, de la Maria Carme.

Posteriorment ens desplaçarem al Museu Diocesà i a la seva entrada ens vàrem dividir en grups per facilitar la visita a les noves i magnífiques instal·lacions del Museu Diocesà i desprès la Catedral.

Visita guiada al museu diocesà.

Al museu vam veure com s’ha incorporat la nova museïtzació, sobretot a la zona de la Capella de la Pietat, que conté obres de destacat valor i que vàrem apreciar amb l’ajut de les bones explicacions rebudes, que tots molt vam agraïr.

Visita al Claustre i la Catedral.

La visita al claustre d’origen romànic ens oferí un breu repàs a l’història de La Seu diocesana d’Urgell.

Celebració de l’Eucaristía presidida pel Sr. Bisbe.

Acabat el recorregut i explicació de la Catedral, i després d’un breu descans “in situ” es va celebrar la Missa Solemne, concelebrada pels mossens que ens acompanyaven, i presidida per Mons. Vives, que en la seva homilia va emmarcar la seva reflexió de la Paraula, aprofundint en les seves paraules d’acollida en el seminari: el coratge i la gratuïtat del lliurament dins de l’acció del nostre moviment, tot remarcant-ne tres eixos: Estar presents en el món i en la vida de les persones que ens envolten tot sentir-nos útils quan arribem a una edat avançada; La fe que és desig de Déu i de la seva gràcia, és a dir l’espiritualitat; i L’evangelització feta amb el nostre testimoni personal en els cercles més propers. Així explicità com l’experiència dels personatges bíblics, tot i que viuen èpoques diferents, no en son “tant llunyanes”.

Acabada la Missa, a la Catedral, ens desplaçarem vers la residència de la Sagrada Família d’Urgell, on tots els presents seguidament, vàrem  compartir un bon dinar de germanor. Acabat l’àpat i desprès de cantar enllaçats el cant de “l’hora dels adeus”, retornaren les abraçades i ara també els comiats fins a reveure, emprenent el viatge de retorn a La Pobla, Tremp i Isona d’on havíem partit al matí. Tothom estava agraï per la trobada i el goig de compartir diocesanamentaquest dia. Fins la propera.

J. Pujol H.