Full Parroquial – Octubre 2023.

El Full Parroquial d’octubre 2023 de la Parròquia Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical del Bisbat.

El Full Dominical conté les darreres notícies de més relleu del nostre Bisbat.

Perseverança, constància, fidelitat

Amb octubre els cristians catòlics exercitem de manera especial el res del Sant Rosari. A propòsit del res del Sant rosari el Sant Pare Joan Pau II, deia:
“Mitjançant el Sant Rosari, el creient obté gràcies abundants, com rebent-les de les mateixes mans de la Mare del Redemptor”.
Però quines són aquestes “gràcies” que rebem? D’entrada hem de dir que no poder anomenar-les totes, per això ens centrarem en les que titulen el present escrit: la perseverança, la constància i la fidelitat. Tot i que semblants, cadascuna d’elles conté una gran aportació per la persona que les rep exercitant-se amb el ressonar melòdic de la pregària del Parenostre i l’Avemaria. I aquesta és justament la clau del res d’aquesta pregària: el seu ressonar melòdic. El Sant Rosari no és un repetir paraules, és pregar i meditar els misteris de Crist i la bellesa del Seu missatge salvífic. L’exercici de meditació repetitiu porta el creient a perseverar en la seva pràctica. Recordem que perseverar significa: “insistir en una manera de ser, d’obrar”. Ara bé, l’exercici d’insistir ens recorda l’activitat pròpia d’un esportista al gimnàs, qui per tal d’adquirir solidesa en el seu estat físic, necessita fer repetidament la seva activitat, o bé: la imatge de la gota d’aigua que cau constantment sobre la pedra i és capaç d’arribar a canviar la seva forma. En pensar justament això, entenem perquè amb el res del Sant Rosari podem parlar de constància, donat que ell aporta la fermesa infrangible d’esperit, cap i cor.
Ara bé, sabem que a la vida sempre se’ns presenten distraccions, encara més quan es tracta de fer el Sant Rosari a casa: un soroll, el familiar que s’atansa, una imatge que ens ve al cap, hi ha una diversitat d’elements que ens poden distreure. Apareix aquí la virtut de la fidelitat que ens ajuda a saber tornar sempre a allò que tenim marcat com a objectiu.
Com veieu el res del Sant Rosari ens aporta unes gràcies especials que portades ja no sols a la vida espiritual, sinó, a la vida quotidiana són d’un gran valor per si mateixa. Encara més: als nostres dies quan en l’exercici del treball professional, cada cop se’ns demana més: insistència, solidesa en el nostre tarannà i gran capacitat d’arribar a la finalització dels projectes laborals, el res del Sant Rosari entrena la nostra persona per assolir aquesta fita.
Que Maria santíssima faci del Sant Rosari, per nosaltres, un instrument que ens ajudi a rebre abundants gràcies a la nostra vida.