Full Parroquial - Març 2023

Full Parroquial – Març 2023.

El Full Parroquial de març 2023 de la Parròquia Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical– Agost 2024.

La Quaresma un camí de 40 dies

L’Evangeli que Jesús a l’inici del seu ministeri fou conduit per l’Esperit Sant en el seu camí de quaranta dies pel desert (Lc. 4 1). És molt interessant veure com Jesús, El Senyor, tot just abans de començar el seu ministeri públic es prepara fent camí pel desert. Aquest exercici no el fa tot sol, com d’entrada poguéssim pensar, el fa acompanyat-guiat per l’acció de l’Esperit Sant. Trobem aquí dos elements molt importants que ens ajudem en el nostre propi camí de vida.
El primer: abans d’emprendre una gran activitat a la nostra vida cal preparar-se. El Senyor Jesús ens ho ensenya tot just fent l’exercici quaresmal. Fent quaranta dies de pas pel desert, cosa que significa fer: dejuni-abstinència una pregària constat per acabar ajudant als nostres germans.
La segona: que aquest exercici no el fem sols, el fem en companyia-conduits per l’Esperit Sant. I es que fer el pas per un desert en solitud és una missió gairebé impossible. Molt diferent quan la fem en companyia i en cara més, si qui ens acompanya és el donador de la gràcia divina: l’Esperit Sant.
Serà justament l’acció de l’Esperit Sant qui ens ajudarà a enfrontar les dificultats pròpies del camí: a il·luminar els moments de foscor, a entendre les dificultats que hem d’enfrontar i a com resoldre-les, fins i tot a tindre la fortalesa necessària per arribar fins al final.
El millor exemple d’aquesta acció divina, és justament el pas de Crist Jesús pel desert durant quaranta dies fent dejuni, pregària i superant les temptacions del maligne. Que nosaltres en aquest temps de Quaresma, seguint l’exemple de Crist, puguem fer una bona preparació per a les diferents situacions que hem d’enfrontar a la nostra vida i que en fer-ho, com Crist Jesús, sapiguem enfrontar-les amb enteniment, intel·ligència i fortalesa.