Full Parroquia juliol 2023

Full Parroquial – Juliol 2023.

El Full Parroquial de Juliol 2023 de la Parròquia Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical del Bisbat.

I aquí el Full Dominical del nostre Bisbat

La Mare de Déu del Carme i St Cristòfol, guies del nostre camí

Estem començant el període estival, temps de vacances, temps d’anar a algun lloc per descansar. Un cop tenim triat el destí on volem anar, ens preguntem: quin camí farem per arribar-hi? Quina guia/aplicació farem anar per orientar-nos? I un cop les hem triat ens disposem a la recerca d’assolir aquests dies merescuts que necessitem per renovar forces.

Voldria rescatar d’aquest exercici estival el conjunt de plantejaments que ens fem a l’hora de sortir a la recerca d’un dels bens més importants per a tota persona. Però no per quedar-nos en l’acció puntal de les vacances, si no, fent-lo anar de cara a plantejar-nos el benestar més gran de tota la nostra vida: arribar a la casa del Pare, lloc on trobarem l’autentica alegria i l’autentic descans per la nostra vida. Us convido, doncs, a fer aquest exercici que acabem de recordar, aplicant-lo però, al destí autentic de la plenitud de la nostra vida. El destí ja el coneixem: la casa de Déu Pare del cel. Ara hem de preguntar-nos quin camí hem de fer? Pels creients la resposta és clara: Jesús, el Senyor. Qui ens va dir: Jo sóc el camí, la veritat i la vida. Ningú no arriba al Pare si no és per mi. (Jn. 14, 6)
Coneixedors del destí i el camí que condueix cap a Ell, la següent pregunta és: quina guia/aplicació fem anar per seguir El camí? En aquest sentit tal com indica la pregunta, la resposta inclou dues possibilitats: o bé podem demanar a la Mare de Déu que ens porti cap al seu fill o bé a algú de tots els sants. Aquí i seguint aquesta clau de camí, els creients acudim a St. Cristòfol.

Però… I com és que són ells la resposta a la nostra pregunta? Doncs, perquè per a tots els qui coneixem la figura de Maria, dona autentica, sabem que ella és l’estrella d’orient, es a dir: la llum que guia a aquells que volen fer camí amb una direcció concreta. Per altra banda: St. Cristòfol és el Sant qui acompanya en les travessies i qui ajuda traspassar les persones d’un lloc cap a l’altre, segons explica la seva tradició. Per això en aquest mes de juliol, com a Església, els recordem i implorem la seva benedicció en aquests dies que fem camí per les nostres carreteres a la recerca del descans i d’un bon retorn a casa.