Full Parroquial 01-2024

Full Parroquial – Gener 2024.

El Full Parroquial de Gener 2024 de la Basílica Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical – Gener 2024.

El Full Dominical conté les darreres notícies de més relleu del nostre Bisbat.

La Plenitud del temps

L’inici de l’any ens porta a pensar en diferents projectes i il·lusions per fer. De fet, és tradició que durant els primers dies de l’any comencem a treballar en els projectes les il·lusions formulats pel nou any i continuem avançant en els propis del curs. És propi també per a l’inici de l’any que els cristians demanem la benedicció de Déu, per això com a Església en l’inici d’aquest mateix, llegim el text del llibre de Nombres que conté una de les benediccions més antigues que coneixem: “Que el Senyor et beneeixi i et guardi, que el Senyor et faci veure la claror de la seva mirada i s’apiadi de tu; que el Senyor giri cap a tu la mirada i et doni la pau” (Nm 6, 24-25).
És molt important fer present que amb dos fets no van deslligats l’un de l’altre: la formulació de nous projectes a la vida de la persona i demanar la benedicció de Déu per ells i sobretot per la persona qui els vol tirar endavant són dues coses que van molt lligades. Certament, les persones podem tirar endavant els nostres projectes i ens cal fer-ho! Ressona aquí: ora et labora (prega i treballa) de Sant Benet. Ara bé, hem de ser conscients que si volem fer les coses tots sols, sense demanar l’ajut de Déu, poc podem avançar en la seva concreció. La prova d’això: només cal mirar els diferents esdeveniments que passen als nostres dies i a la nostra societat: dues guerres, sequera, pobresa…
La cosa canvia quan les persones demanem la presència de Déu a la nostra vida, per mitjà de la seva benedicció. És aleshores que veiem com els nostres projectes es desenvolupen de manera més coordinada, amb fluïdesa diuen alguns. Aquesta fluïdesa i la sintonia d’ajuda que trobem a l’hora de treballar en ells, són fruit de la sintonia que posa l’Esperit Sant als nostres cors, que omple les nostres accions eficaçment i, per tant, els hi dona plenitud. Justament aquesta és la plenitud de la qual ens parla el text de la Carta de St. Pau las Cristians de Galàcia (4, 4-7). Una plenitud que és donada per l’encarnació del Fill de Déu. Crist-Jesús qui és la major de totes les benediccions, la plenitud del temps i de tota la creació.
Demanem tots junts Déu, totpoderós, que el nou any 2024 sigui ple de la consecució dels nostres objectius amb la seva benedicció.

Bon any nou 2024!

Mn. Alfons