Full Parroquial – Novembre 2023.

El Full Parroquial de novembre 2023 de la Basílica Mare de Déu de Valldeflors Tremp, conté les darreres notícies de més relleu a la nostra Parròquia.

Full Dominical del Bisbat.

El Full Dominical conté les darreres notícies de més relleu del nostre Bisbat.

Bondat, professionalitat, santedat

La vida del cristià s’entén com un camí, un pelegrinar de diverses maneres i en diferents camps i en tots ells Déu ens guia i acompanya, sent ell mateix el Sant dels Sants qui és el nostre referent de perfecció. Per això des de petits aprenem que hem fer les coses bé, tot recordant que Déu mateix al principi dels temps (segons ens narra el llibre del Gènesi) cada dia de la creació va fer les coses bé. De aquí es segueix que nosaltres, obra de les seves mans, estiguem cridats a fer les coses tal com Déu mateix les va fer: es a dir, fent-les bé.
Però, en aquest camí descobrim que no sols convé fer les coses bé. Aquest descobriment vé acompanyat pel creixement personal i sobretot arriba per l’avanç en el coneixement acadèmic de la persona. Avançar en la ciència ajuda a comprendre que la persona no té suficient en fer les coses bé, si no que està cridada a fer-les amb professionalitat, es a dir, que en allò que fa, ha d’aplicar els coneixements adquirits per la virtut de la ciència. Ara bé, aquest fet li permet a la persona fer consciència, alhora, de que el seu camí de vida és un continu procés. I és a partir d’aquest esdeveniment que novament la persona aixeca la seva mirada i se’n adona que el seu camí de millora personal no acaba aquí, si no que pot aspirar a un esgraó encara més alt i sublim. Ja no es tracta de fer les coses bé i amb professionalitat, si no d’aspirar a fer les coses amb santedat.
Arribar-hi pot ser ens resultarà impossible per si mateixos, però serà amb l’ajut de Déu que podrem fer-ho. I es que efectivament, com ja ho sabiem des del principi, només serà si fem aquest camí amb el seu ajut, que la nostra capacitat de fer les coses bé arribi a ser un obrar el bé, que treballar amb professionalitat contínuament ens porti a arribar a l’excel·lència. Amb Ell, les coses bones que fem, arriben a ser bones obres. Amb Ell, la professionalitat arriba a aquest punt d’excel·lència que tant ens agrada. Amb Ell, podem arribat a la santedat si deixem que el seu Sant Esperit actuï i impregni totes les accions de la nostra vida.